Zalety i wady wydawania magazynów firmowych

Zalety i wady wydawania magazynów firmowych

Reklama i marketing są ważnymi aspektami podczas prowadzenia każdego biznesu. Niektóre firmy w ramach propagowania działań swojej firmy i nawiązania kontaktu z klientem wydają magazyny firmowe. Korzystanie z usług wydawnictw firmowych to całkiem dobry sposób na komunikację wewnątrz, pomiędzy pracownikami i szefostwem. Jakie wady i zalety, kryje w sobie wydawanie magazynu firmowego?

Zacznijmy od minusów wprowadzenia magazynu firmowego

Choć posiadanie własnego magazynu firmowego może być strzałem w dziesiątkę, to warto wiedzieć, jak mogą wyglądać wady wprowadzenia takiego rozwiązania. Do najważniejszych należą:

  • czas – prowadzenie magazynu firmowego jest czasochłonnym i wymagającym przedsięwzięciem. Aby wydawać miesięcznik (dwumiesięcznik lub kwartalnik) konieczna jest praca przynajmniej kilku osób, m.in. redaktora, grafika i drukarza. Ponadto, opracowywanie treści, oprawy graficznej i układu magazynu również wymaga regularnej pracy,
  • dodatkowe nakłady finansowe, które należy przeznaczyć na wydawanie magazynu,
  • ograniczona przestrzeń – wydając magazyn należy nadać mu konkretną formę i objętość, a następnie się ich trzymać, co może nie pasować artystycznym duszom,
  • projekt „jednej szansy” – w przypadku popełnienia jakiegokolwiek błędu, cały nakład będzie go zawierać, a ewentualna korekta może okazać się zbyt obciążająca dla budżetu,

Dlaczego więc warto się zdecydować na takie rozwiązanie?

Oczywiście opłacalność wydawania magazynu firmowego jest kwestią indywidualną. Jednak w wielu przypadkach, taki magazyn będzie świetnym narzędziem, które pozytywnie wpłynie na wizerunek i statystyki firmy. Do zalet posiadania magazynu firmowego bez wątpienia należą:

  • możliwość przekazania (w trwałej formie) stosunkowo dużej ilości precyzyjnie dobranych i wyselekcjonowanych informacji,
  • tworzenie swoistego „archiwum”, które pokazuje jak wyglądało i zmieniało się życie firmy,
  • narzędzie, które pomaga w świadomym budowaniu wizerunku, podkreślając rzetelność i profesjonalizm marki,
  • forma, pozwalająca na dotarcie do szerokiego grona odbiorców,
  • łatwa dystrybucja,
  • narzędzie atrakcyjne wizualnie i łatwe w użytkowaniu,
  • możliwość równoległego tworzenia treści w wersji papierowej oraz elektronicznej, dzięki czemu odbiorcy będą w stanie samodzielnie wybrać, jaka forma jest dla nich wygodniejsza
  • budowanie zaufania pomiędzy górą, a pracownikami, którzy będą mieć poczucie lepszego przepływu informacji i bycia na bieżąco z najważniejszymi sprawami, związanymi z życiem firmy

Lista zalet jest całkiem długa, a to z pewnością nie jedyne plusy stworzenia firmowego magazynu. Jeśli więc takie rozwiązanie pasuje do wizerunku i celów naszej firmy, skorzystajmy z zalet, które się z nim wiążą. W wydawaniu magazynu firmowego może pomóc studio DTP Grafpa, które profesjonalnie zajmuje wydawaniem książek, składem gazet i magazynów. Pełną ofertę znajdziesz pod linkiem – custom publishing Grafpa.